Een bezige bij in de media! Media, marketing, internet, social media maar ook radio en televisie. Media is zo breed als het woord zelf. Online en offline. Wij komen dagelijks in aanraking met een vorm van media. Vanuit mijn vorige werkgever Pon, waar ik de media verzorgde voor de Dealers van Pon heb ik tal van mogelijkheden mogen ontdekken. Van traditionele “marketing en communicatie” tot alternatieve en creatieve methodes zoals digitale magazines of offline Guerilla marketing. De mogelijkheden om je boodschap te brengen is legio en binnen de wet zijn er bijna onbeperkte mogelijkheden. .
Radio en TV in combinatie met de regionale en landelijke dagbladen hebben wij (Stichting Rotterdamse Klassiekers) breed ingezet in de strijd voor een eerlijke milieuzone in Rotterdam. Een goed onderbouwd verhaal die je kan beargumenteren waarin emotie zit, en betrekking heeft op veel gedupeerden, werkt in de media. En het werkt, bij een goed verhaal, op het juiste moment, als een olievlek. Een krantenartikel wordt opgepakt door de lokale media en dat wordt opgepakt door de landelijke media. Met een goed plan waarin niet alleen het verhaal maar ook de timing van cruciaal belang is, hebben wij ons verhaal kunnen doen. De milieuzone is uit gefaseerd. Slechts in het kort een voorbeeld van 3 jaar media campagne op bijna alle mogelijke kanalen.
Privé zoek ik de media ook zo af en toe op. Naast de lokale zenders ook RTL4 Woonmagazine waarin de woonkamer de woonboot werd getransformeerd of Camp To Go van RTL4. Een kampeerprogramma van Sander Janson waarin deelnemers een kampeermiddel gaan testen. Ja, de Daktent was fantastisch! Hierdoor weet de media mij ook te vinden en kan het voorkomen dat ik ingezet wordt voor diverse onderwerpen. Naast Media hou ik mij ook bezig met de journalistieke kant van de media. Schrijven (BLOG) en fotograferen (Gallery) voor redacties. Plannen schrijven voor de Gemeente en plannen schrijven voor de lokale politiek. Wie schrijft, die blijft.